Daca mai aud o singura data expresia ‘ sa nu uitam de noi doamnelor’ jur ca strang pe careva de gat!

Sfatul , intr-o maniera prietenoasa, spus pe un ton ce se vrea de egalitate [aproape ca uit cum si cine sunt si casc si io gura pret de o secunda ca o gasca] vine evident de la o ‘doamna’ care mai mult sau mai putin , depinde de caz, ne ‘reaminteste’ ca nu trebuie sa uitam sa fim femei, sa ne seducem sotii, sa fim fermecatoare si calme si iubitoare si spirituale si dragut imbracate [manichiura/pedichiura impecabile sunt un ‘must’]si mai ales sa nu uitam sa zambim.

Sfatul, vine , evident de la cineva care are bani si nu ma refer la cineva care-si permite sa-si cumpere de la butica din colt ceva extraordinar o dat’ pe luna, ci la cineva care are bani. Bani care ii cumpara timpul sa scrie sau si mai grav sa le si puna in practica, asemenea…. sfaturi.

Recunosc cu mana pe inima ca incercai si io ca tot omul, sa fiu ca cea din ‘sfat’ si evident ca esuez catastrofal de fiecare data dupa doar cateva ore. Ma intreb de ce oare….

Sfatul : Doamna prietenoasa care se adreseaza maselor de femei ca mine , ca si tine dar in nici un caz ca si ea, are in gand ceva atat de atractiv si dragut ca poti da rapid in diabet daca nu te tiu curelele de atatea dulcegarii , o femeie calda ca si Maria Tereza, sexi ca Gina Lollobrigida, sofisticata ca Audrey Hepburn si eleganta ca si Grace Kelly. Tot ea, ne roaga si ne implora sa nu uitam de sotii nostrii si camesile de noapte trasnlucide sa fim parfumate, tonifiate, lucioase si pregatite la tot pasul astfel incat cel de langa noi sa dea cu aghiasma si sa-si stuche in san cat e de norocos cu asa sirenita imbietoare. Sa nu uitam sa fim iubitoare si mereu zen, copiilor sa le zambim mereu [si ei noua] , sotilor sa le punem la pachet pe langa borcanasul cu mancarica de fasole si carnat si o nota insotita OBLIGATORIU de un ‘ te iubesc pui mic si pufos’ [este stiut ca ei, barbatii asta si fac in timpul pauzei de masa,compara biletele de amor de acasa si cel mai bun castiga o portie de brocoli] , sa fim elegante chiar si cand ne imbracam sport [preferabil sunt pantofii cu toc la orice tinuta], la locul de munca sa fim o versiune a lui Madam Thatcher [fie-i tarana pe langa Scaraóschi usoara] dar mult mai feminine si mai fermecatoare. Este OBLIGATORIU sa mancam bine si sanatos [metodele si listele difera de la ‘doamna’ la ‘doamna’ orisicum nici una nu are trecuta in lista vreun papanas lucind a prajeala, vreo clatita scaldata in gem sau vreo gogoasa grasa], la fel de obligatoriu daca nu si mai mult, este sa bem multa apa si poate din cand in cand cate o cupa de sampanie sorbita fin de buzele inmiresmate si mereu rujate si este ESENTIAL sa ne demachiem in fiecare seara inainte de a purcede la ritualul care inseamna pregatirea pt somnul de cel putin 8 ore. Trebuie sa avem mereu o vorba buna de zis orisicui ne iese in cale, insotita de o bezea delicata [nu de aia de se mananca bre vedeti paragraful cu dieta, e bezea din aia cu buzele tuguiate muoah].

Deja mi se invart ochii din cap imaginandu-mi cum sa fac toate cele de mai sus.

Realitatea : Cand auzi de jde mii de ori pe zi ‘apoi strange tu sosetele ca esti femeie si te pricepi, io nu ma bag ?!’ , cand ma ia cate o durere de aia capioasa in fiecare luna ca deh is femeie sau cand ma fluiera cate un natarau pe strada ‘da’ ce c…. ai manca-ti-as’ crede-ma draga ‘doamna’ ca mi-e greu sa uit ca-s femeie. O zi buna, inseamna sa-mi acorde cineva locul in autobuz ‘stati jos doamna’ sau sa-mi zica si mie cineva ca-s mama copilului pe care l-am purtat 9 luni si 2 zile in burta si nu bona [dar este IMPOSIBIL sa fie copilul d-stra, ea este atat de frumoasa]. In afara de cele care practica sexu’ pt tara si popor si fac bani din asta, io una pana acu’ n-am auzit vreun glas de femeie sa decreteze ca de la micul dejun pana la cina [frugala evident] este intr-o continua nerabdare de nebunii cu ipochimenul. Imi amintesc si io cu drag de primii ani de convietuire, cand eram tineri si plini de pasiune si acu ma uit la el, si el la mine si intr-un gand la unison decretam ‘fosta-i lele cat ai fost, acu’ esti un lucru prost’ . Mai am scapari sa pun cate o camasa din ‘aia’ de noapte si dupa vreo doua ore de zgribulit in patul conjugal [a tras toata plapuma pe el] sau in alt dormitor [sforaie si decat un sot sufocat cu soseta, mai bine o sotie in celalalt dormitor din cand in cand] , imi trag o pereche de pantaloni de pijama [de bumbac] si ah, sunt satisfacuta. Ca si alte atatea lucruri , cremuitul si luciul pielii este un detaliu de care ma pot lipsi si pe care il practic fie cand nu se mai poate [imi crapa pielea] , fie am cumparat ceva nou [reclamele astea ] sau cand mai am si io momente de cretinatate. La servici draga doamna sunt inconjurata de imbecili si incompetenti carora dupa ce ca trebuie sa le suport diverse mai trebuie sa le si dau dreptate daca vreau sa am o viata usoara ca deh nu-s ca matale plina de parale sa-mi permit sa-i zic sefului ‘baga-ti cafeaua pe unde nu straluceste soarele si adio’. Si dupa o zi de munca faina de-mi vine sa cobor din mers la metrou/autobus sau dupa vreo ora in trafic daca-s cu masina [n-am sofer sa ma ia cu trasura ] ajung acasa unde incep sa ma ‘relaxez’. Hraneste copila, dezbrac-o, imbrac-o, joaca-te cu ea [de obicei ceva ce implica fie activitate fizica intensa , fie activitate ‘murdaricioasa’ intensa, inca n-am gasit trucul prin care sa o fac sa stea in fata mea zambind angelic iar eu sa-i citesc povesti la gura sobei], dezbrac-o pt baie, imbrac-o pt somn, citeste povesti, culca copila, strange in casa, pune masa /scoala masa pt tine si consort, pupa-l si pe ala si zi-i si lui cateva cuvinte ca cica se simte ‘exclus’ , pune o masina de rufe la spalat, vase la spalat, calca un morman de haine , fa curat in bucatarie , nu uita sa incui usa, sa stingi aragazul si sa pregatesti cele necesare pt dimineata. Si dupa ce m-am ‘relaxat ‘ bine de nu-mi mai simt nici sprancenele, ma tarai in pat. Si da , am avut si nopti cand m-am culcat fara sa ma spal pe dinti sau si mai grav [stai jos ?!] fara sa ma demachiez. Si stii ce ? Dimineata cu genele lipite de obraz, am observat cat mi-au permis ochii incalciti de somn sa vad ca, tavanul nu mi-a cazut in cap in timpul noptii, ca iote, chiar zaraesc o raza de soare azi si il aud pe dragul meu sot soptindu-i copilei ‘ hai sa ne spalam pe dinti ca, vine mami si il cearta rau rau pe tati ca nu face si el ceva’. Si uite asa, mergem mai departe.

Concluzie : cand mai scrii draga doamna asemenea sfaturi, fa ceva practica inainte. Te invit la mine acasa, de pe la vreo joi incolo sa prinzi si o sambata cand e zi de curatenie generala !